Her ofiste olması gereken güvenlik ekipmanları

Genel anlamda ofis, bir işletme veya hizmeti organize etmek amaçlı kullanılan alanlara verilen isimdir. Ofis, genellikle kapalı bir ortam olmakla beraber, meslek hastalıkları ve iş kazaları yönünden de ele alınması gereken bir yerdir. Ofis denilince akla işçi ve işverenin bir arada olabileceği bir işyeri geldiği gibi, sadece işçilerin yer aldığı bir ortam da olabilmektedir. Çalışanların ofiste olması gereken güvenlik ekipmanları hakkında bilgi sahibi olması gerekir.  Her ne kadar ofisler güvenli bir çalışma ortamı olarak değerlendirilse de bazı tehlikeler ve sorunlar ofislerde de hâkim olabilmektedir. Bu sorunlar arasında, ses, toz ve gürültü, tehlikeli kimyasallar, kas ve iskelet sistemi rahatsızlıkları, stres, koku ve hava kalitesinin kötü olmasıdır. Ayrıca ofis ortamında yapılan risk değerlendirmesi sonucunda çalışan personelin bir takım risklere maruz kalabileceği bilinmektedir. Bu riskler;

  • Elektrik çarpması
  • Yangın
  • Yıldırım düşmesi
  • Deprem
  • Sel
  • Sabotaj
  • Duvar veya çatı çökmesi
  • Gıda zehirlenmesi
  • Sabit olmayan masa, dolap ve benzeri eşyaların yıkılması
  • Havalandırmanın yeteri kadar olmamasıdır.

    ofiste olması gereken güvenlik ekipmanları ile ilgili kanun

ofiste olması gereken güvenlik ekipmanları

Tüm bu olumsuzlukların yaşanmaması için her ofiste olması gereken güvenlik ekipmanları, ilgili ofis ortamında iş sağlığı ve güvenliği kanununca belirtilmiştir. Bu ekipmanlar arasında her işyerinde mutlaka bulunması gerekenler şöyledir;

  1. İlk yardım Paketi: Kısaca ilk yardım çantası her ofiste mutlaka bulundurulması gereken bir güvenlik ekipmanıdır. İçerisinde gazlı bez, kit, bandaj, antiseptik, merhem, yarabantı gibi malzemelerin olması gereken bu tüm ofis çalışanlarının göre bileceği kolaylılıkla bulabilecekleri bir yerde olmalıdır.
  2. Biyolojik tehlike paket: Bu pakette biyolojik etkilere maruz kalındığında kullanılabilecek bir kit bulundurulmalıdır.
  3. Yangın söndürme cihazı: Her işyerinin olmazsa olmaz ekipmanları arasında muhakkak ki yangın söndürme cihazları gelmektedir. Ofiste çıkabilecek küçük bir yangında ilk müdahalenin yapılması yangın söndürme cihazları ile yapılacaktır. Bu sayede küçük bir yangının büyümeden önlenmesi sağlanacaktır. Çok katlı ofislerde her katta ayrı yangın söndürme cihazı bulundurulması zorunludur. Ayrıca, farklı yangın türleri için farklı yangın tüplerinin bulunduğu da unutulmamalıdır. Ofis ortamına göre yangın tüplerinin sınıfı belirlenmelidir. Çalışanların, yangın eğitimi almaları ve yangın söndürme cihazlarını kullanmayı bilmeleri de oldukça önemlidir.