Stresle Başa Çıkmanın Yolları

Stresle Başa Çıkmanın Yolları

Stresle Başa Çıkmanın Yolları

Stresle Başa Çıkmanın Yolları nedir : Kontrol altına alındığında hayatı daha üretken haline getiren ve motive edici bir duruma getiren stres, aşırı düzeylerde yaşandığında fiziksel, ruhsal ve zihinsel açıdan sağlığı olumsuz bir şekilde etkileyip tehdide dönüşebilmektedir. Strese sebep olan faktörleri tamamen ortadan kaldırmak mümkün olmasa bile stres ile başa çıkmanın yolları mevcuttur. İşte stres ile başa çıkmanın yolları;

-İlk olarak strese sebep olan etkenlerin belirlenmesi gerekir.

– İnsanların muhakkak kendilerine zaman ayırması gerekir. Bu durumu fark etmek adına bile olsa zaman ayırmak gerekmektedir.

– Yakın çevrenizde bulunan kişilerin önerilerini ve uyarılarını dinlemeniz gerekir.

– Rahat kıyafetler kullanın.

– Meyve tüketin, ağır yiyeceklerden kaçının ve dengeli şekilde beslenin.

– Sigara ve alkolden kesinlikle uzak durun

– Gürültü olmayan ve sakin olan ortamları tercih edin.

– Sevdiğiniz insanlar ile zaman geçirin.

– Sizleri üzecek olan olaylardan, kişilerden ve ortamlardan uzak durun.

– Sizlerde strese sebep olan işlerden ve yapmak için zorladığınız işlerde mutlaka çevrenizdeki kişilerden yardım alın.

– Akrabalarınızla, dostlarınızla, arkadaşlarınızla mutlaka belli bir zaman geçirin.

– İşlerinizi aksatmamak için belli bir düzene sokun ki, zamanı iyi kullanmak açısından strese girmeyin.

– Muhakkak müzik dinleyin.

– Ailenize zaman ayırmayı unutmayın.

– Belli başlı hobiler edinmek insanları stresli yaşamdan korun. Kendinizi oyalayacak ve hoşunuza gidecek bir hobi edinin.

– Güler yüzlü olmak her daim insanlara olumlu yönlerden dönüş sağlar.

– Çevrenizde bulunan sevdiğiniz insanlarla iyi zaman geçirin.

– Cep telefonunuzu kapatın.

– Maddi ve manevi imkânınız var ise mutlaka tatile gidin. Yoksa yaşadığınız yerdeki piknik alanlarına ya da tarihi mekânlara gidin ve gezin.

– İnsanlara hayır demeyi öğrenin.

– Dinlenmeye ve uykuya özen gösterin ve önem verin.

– Yaşadığınız zamana odaklanın. Gelecek ile alakalı planlara fazla yoğunlaşmayın.

– Çevrenizde bulunan kişilere sevginizi ifade edin.

– Gevşeme egzersizleri ve nefes egzersizlerini belli süreler Zaralığından yapın.

Stres ile başa çıkamıyorsanız ve gerekliyse mutlaka psikiyatri ve psikolojik destek almaktan kaçmayın ve çekinmeyin.

Firmamız Acar OSGB olarak, iş sağlığı, iş güvenliği, ilk yardım eğitimi, yangın eğitimi, risk analizi, acil eylem planı, sağlık taraması, sağlık raporu, periyodik kontrol, çevre danışmanlığı gibi çok alanda hizmet veren bir işletmeyiz.

Farklı alanlarda hizmet veriyor olmamız nedeniyle de geniş bir müşteri portföyümüz bulunmaktadır.


*
*
*
*
*
*
*